Artikel

34 Inbound Link Building strategieën om uw site hoger te laten scoren

34 Inbound Link Building strategieën om uw site hoger te laten scoren

Het lijdt geen twijfel dat het opbouwen van goede inkomende links naar uw site hard werken is. Hoewel veel site-eigenaren hun toevlucht nemen tot het spammen van blogcommentaren om hun backlinks te krijgen, is dat niet nodig en ook niet effectief voor uw SEO-inspanningen.

Hoewel er veel gesproken wordt over het genereren van inkomende links, wordt er zelden gediscussieerd over de manier waarop je dat moet doen.

Gelukkig zijn link building strategieën niet zo moeilijk te implementeren als veel mensen beweren. Zie het als sociale media - als je een bron van geweldige inhoud bent, en je krijgt het voor de juiste mensen, dan gaan ze het delen.

Met dat in gedachten, zullen we u op weg helpen met geteste en effectieve trucs om u te helpen legitieme inkomende links te bouwen. Lees verder om te zien hoe je deze link building ideeën kunt gebruiken in je SEO strategie.

Wat zijn backlinks?

Backlinks, ook wel inbound links en inkomende links genoemd, zijn een vorm van off-page SEO waarbij je links verdient van andere websites die lezers naar je eigen site leiden.

De persoon die de link ontvangt is degene die een link een backlink noemt.

Backlinks zijn verschillend van uitgaande links (links van uw website naar een andere website) en interne links (links van een pagina op uw website naar een andere).

De juiste backlinks kunnen twee geweldige dingen doen voor uw website:

Ze kunnen verkeer naar uw website leiden. Als iemand een backlink naar uw website op zijn website of blog plaatst, zullen zijn lezers er misschien op klikken - en u zult profiteren van dat verwijzende verkeer.

Ze kunnen u helpen hoger te scoren in zoekresultaten. Backlinks vertellen zoekmachines dat uw website een autoriteit is over een bepaald onderwerp - dus hoe meer backlinks u verdient van hoge kwaliteit, hoge autoriteit sites, hoe beter uw website zal ranken in de zoekmachine resultaten pagina's (SERPs).

Een goede inkomende link komt van een gezaghebbende website, en gebruikt natuurlijke ankertekst. Ankertekst is simpelweg de tekst waar een hyperlink naar verwijst. Bijvoorbeeld, als ik link naar onze blog post over backlink strategieën, de ankertekst is "backlink strategieën."

Natuurlijke ankertekst betekent dat u niet alleen links en rechts hyperlinks naar trefwoorden opneemt. Google begrijpt de context van een link, dus meer algemene "leer meer" en "klik hier" anchor-tekst kan net zo waardevol zijn als keyword-geoptimaliseerde anchor-tekst.

Voor een kijkje in hoe Glassdoor met succes backlinking heeft gebruikt om bovenaan de zoekpagina's te komen, bekijk onze video case study.

  1. Houd een vaste blog bij met goede inhoud.
  2. Link naar andere blogs op je blog.
  3. Schrijf gastblogberichten.
  4. Stel nuttige bronnenlijsten samen en publiceer ze.
  5. Doe expert roundups om relaties op te bouwen.
  6. Schrijf newsjack posts.
  7. Maak case studies over je meest indrukwekkende klanten.
  8. Geef je op als vrijwilliger om het onderwerp van een case studie te zijn.
  9. Geef enquêtes uit.
  10. Schrijf boekbesprekingen.
  11. Geef gratis webinars en plaats gearchiveerde kopieën online.
  12. Maak gratis tools.
  13. Maak deelbare sjablonen.
  14. Maak overtuigende infographics.
  15. Creëer andere vormen van visuele inhoud.
  16. Maak SlideShare presentaties.
  17. Doe iets grappigs.
  18. Schrijf persberichten over interessant bedrijfsnieuws.
  19. Stuur een gezamenlijk persbericht uit als bij uw nieuws een ander bedrijf betrokken is.
  20. Doe aan outreach wanneer je groot nieuws hebt of een geweldig stuk content.
  21. Stel persverzoek alerts in en zoek naar mogelijkheden om citaten te sturen.
  22. Schrijf en pitch opinieartikelen.
  23. Werk samen met bedrijven in complementaire sectoren.
  24. Doe aan co-marketing.
  25. Vraag om recensies.
  26. Word vrienden met andere webmasters in het echte leven.
  27. Zoek en monitor vermeldingen van uw merk.
  28. Identificeer gebroken links met behulp van site-crawling tools.
  29. Zoek en monitor de backlinks van uw concurrenten.
  30. Integreer 'Tweet This'-links in uw inhoud.
  31. Installeer widgets voor sociaal delen.
  32. Sponsor of spreek op een evenement.
  33. Help een andere webmaster een fout op hun site op te lossen.
  34. Geef gratis proefversies en sneak-peeks van je product weg.